16.10.2014

החופש הוא אויר קר לפנות בוקר

חריקת עט בנייר,

שתמיד יהיה כך בדיוק.

החופש הוא תפילה

שתמיד אהיה חופשיה.

עוד מעט ירדו הגשמים

וזכיתי להיות חופשיה

למדוט ולהתכסות בשמיכה לבנה

לחכות לבוקר, להתערסל באויר מקפיא

ולקרוא את מדריך לאנרכיסט המתחיל

מאת ז'ול לרמינה.

"עבוד את האדמה והרווח את לחמך."

כבר שש בבוקר ואני מבינה שהשיטה (פייסבוק)

היא מקור הרע ומקום לשון הרע

שאין סיכוי להיות שם מבלי לחטוא

בבזבוז זמן ובלשון רעה כלפי אחרים.

אסור לי להשחית את זמני ואת לשוני

אסור לי לחזור לשם ולו לרגע קצר.

זה נגמר. אני חופשיה לשוב אל הספרים

ואל החכמה. ואם הייתי נשארת עם הספרים

לא הייתי נופלת לטיפשות, לריב ולרצון בנקמה.

החכמה היא לחיות בשלום.

לקרוא ספרים

ולכתוב.

כשאני מאושרת אני מפחדת לאבד

כשאני מפחדת לאבד אני חשה דיכאון

אושר גורם לי פחד ודכאון

אני מטורפת

מופרעת עם קבלות

עם מעט מאוד חברים

אבל כל חבר שלי הוא רב מג

מכשפה או פיה טובה.

אני נאמנה כמו כלבה

אמיצה כדרקון.

נעלמה לי השינה כמו שן שנפלה מפי

לא נרדמתי כל הלילה כי בערב רעדתי מטרוף

ואיבדתי את עצמי לשקרים ורקדתי ביריד ההבלים

ולגלגתי לבכיינים ולעגתי למקופחים המקצועיים.

לשקרנים שעמם שיתפתי פעולה ודיברנו, אבל לא באותה שפה.

ולבסוף יצאתי לחופשי ונטשתי את השיטה. הצלחתי להשתחרר

מהשיטה המעיקה שממנה השתדלתי לברוח כבר כמה שנים.

ולבסוף הצלחתי ויצאתי לחופשי, אבל לא נרדמתי כל הלילה.

ובבוקר האזנתי לצפורים והייתי קרובה לספר המדריך לאנרכיסט המתחיל.

זה מעניין לגלות את פניו האמיתיים של אדם

יש בהם מפלצת זה ברור

יש בהם נחש עם שבעה ראשים ועקרבים

שאוהבים לעקוץ.

וככה זה כשמבקשים עקיצה

כשמבקשים להדליק אש מרוב שעמום

אך למה נבהלתי מן האש?

הרי רציתי את האש ורק אותה ביקשתי.

שתניע אותי אל החופש.

נפשי נולדה לנדודים.

